TRAVEL – CESTY DO SVĚTA – ZAŽILI JSME

ZAŽILI JSME
REFERENCE KLIENTŮ

CESTA KOLEM SVĚTA

Jak procestovat jednoduše kolem světa?
Duben mi byl předvolen, abych se v doprovodu partnera vydala na dalekou cestu do mé vysněné destinace, Francouzské Polynésie. Putování na druhou stranu zeměkoule bylo plné očekávání z dobrodružství.

Z Evropy přes oceán na americký kontinent, aneb zastavte se v LOS ANGELES.
Když chcete cestovat do ráje, který je asi milion minut daleko, tak je naprosto nejlepší se na chvilku zastavit v americkém hvězdném městě Los Angeles.

Vstup do země byl snadný, žádná pověstná arogance amerických úředníků se nekonala. Ba naopak, všichni byli velice příjemní, snad jen malinko pomalí. Před letištěm jsme použili místní přepravu do okolních hotelů. Vzhledem k nočnímu příletu jsme přespali v letištním hotelu Marriott Los Angleles Airport. Druhý den ráno jsme navštívili kancelář našeho místního partnera a po představení všech kolegů jsme společně s manažerkou Peggy vyrazili na prohlídku města a hotelů.
Naše první zastávka byla ve West Hollywoodu, místě plném klubů, barů a zábavy. Spousta slavných umělců začínalo právě zde. Jeden z nich, Ozzy Osborne má v hotelu Andaz spoustu upomínek. Trendy hotel je koncipován pro svobodu a pohodlí hostů, nenajdete tu klasickou recepci.

Hned v sousedství West Hollywoodu stojí překrásné vilky slavných, tedy v Beverly Hills. Na návštěvu nás pozval SLS Beverly Hills, pokud tedy chcete potkat někoho z vašeho oblíbeného filmu, potom musíte navštívit místní velmi oblíbenou tapas restauraci. Samozřejmě jsme nemohli zapomenout zavítat do Santa Monicy, poseděli jsme u lahodného oběda v plážovém historickém hotelu Shangrila a vychutnávali místní atmosféru. Den jsme zakončili v South Bay prohlídkou překrásného hotelu Ritz Carlton. Je to velice komfortní hotel s dotekem umění. Po návratu do našeho hotelu jsme poseděli u kávy, převlékli se a vyrazili do víru nočního velkoměsta. Následující den jsme prohlédli spoustu místních atrakcí a stihli i nákupy. Myslím, že Los Angeles má každému návštěvníkovi co nabídnout.

Dotek ráje FRANCOUZKÁ POLYNÉSIE
Po přistání na ostrově Tahiti, ve Francouzské Polynésii, nás přivítali květinami a odvezli do tropického resortu Manava Suite. Přiletěli jsme v noci, byla tma a moc jsme toho neviděli, ale byl cítit mořský vzduch a taková ta úžasná tropická sladkost. Resort s pohodlným vstupem do vody a prostorným bazénem nám dal útočiště pro odpočinek po náročném letu.

Druhý den našeho pobytu jsme přeletěli do souostroví Tuamotu, které mě nadchlo svým naprostým klidem. Vybrali jsme ostrůvek Manihi s hotelem Pearl Beach Resort, ubytovali jsme se ve vodní vilce. Poprvé jsme měli příležitost vykoupat se v Pacifiku, blankytně průzračné laguně plné krásných ryb. Odpoledne jsme si půjčili kola a šest kilometrů dlouhý ostrůvek projeli v sedle. Projíždět si liduprázdné stezky, kokosový háj a prozkoumávat samotný ostrov bylo něco nepopsatelného. Nechtělo se nám z rajského prostředí, ale další poznání bylo v konečném důsledku silnější. Pro jistotu jsme se jako správní turisti při čekání na letadlo dostatečně spálili.
Následující den jsme podnikli výpravu po ostrově Moorea v jeepu 4×4, navštívili jsme plantáže, zálivy, lesy, hory… prostě krása a jedinečnost přírody tady neskutečně čaruje.

Na oběd jsme přijali pozvání generálního manažera hotelu Legends Resort, jedinečný výhled z tohoto hotelu na lagunu nás oslnil. Po obědě nás zavezli privátní rychlolodí na jejich soukromou pláž. Vybaveni piknikovým košem, šnorchlem a brýlemi jsme si užívali odpoledne na malinkém ostrůvku. U večeře s generálním ředitelem Hilton Lagoon Resort jsme poprvé okusili rybu lovenou radarem z hloubky 600 metrů pod mořem.

BORA BORA je klišé, ale dominanta místní hory a laguny je magická
Ráno po osvěžujícím koupání v laguně jsme přeletěli z ostrova Moorea na ostrov Bora Bora, ubytovali jsme se v hotelu Le Maitai. Během následujících dnů jsme prozkoumali hotel Intercontinental Moana a jeho sesterský Intercontinental Thalasso, pověstný lázněmi s hlubokomořskou vodou, hotely Sofitel a Sofitel Private Island na malinkém motu, luxusní resort Four Season a Hilton Nui Bora Bora s nádherným výhledem na oceán. Po několika dnech pobytu na Bora Bora jsme se brzo ráno nalodili na Maupiti Express a cestovali lodí necelé dvě hodinky na malebný, turisticky málo navštěvovaný ostrůvek Maupiti. Lodě ani letadla sem nelétají každý den, v přístavu je možnost si vypůjčit kolo a ostrov si projet. Ubytovali jsme se na malinkém motu u manželů, kteří provozovali pouze šest bungalovů. Žádnou klimatizaci nebo minibar zde nenajdete, ale dokonalý klid a harmonie tohoto místa vám to naprosto vynahradí. Připadáte si tu jako na opuštěném ostrově, nepotkáte tu moc lidí, nefunguje tu internet ani telefony. Na patnáctiminutové procházce podél celého ostrova jsme našli spoustu mušlí, zvířat, kytek, avšak nepotkali ani jednoho člověka. Díky minimální turistice je v moři velká spousta ryb. S námi na ostrově byli pouze tři další lidé, jinak nikdo. Pro mě to v dnešním uspěchaném světě byla přímo očistná kůra. Partner se vydal s majitelem penzionu na ryby na otevřený oceán, lov ryby Mahi Mahi byl pro něj obrovským zážitkem.

Náš pobyt v ráji se posouval ke konci, čekala nás předposlední noc v ráji a nejkrásnější místo na světě – vanilkový ostrov Le Taha´a, který nás přímo očaroval. Ubytování v resortu na malém motu asi deset minut lodí od ostrova bylo dokonalé. Výhled přímo na centrální ostrov Le Tahaa, obrovská terasa s přímým vstupem do vody, osobitý servis. Francouzský kuchař nám k obědu připravil lahodné kombinace. Byla to geniální tečka za naším putováním po Francouzské Polynésii. Poslední noc před odletem jsme strávili na severu ostrova Tahiti u černých pláží. Nikdy předtím jsme neviděli takto černý písek a po klidných lagunách ani 3 metrové vlny. Byl to dokonalý kontrast a nemohli jsme z černého písku spustit oči.

Je čas vyměnit blankytné moře za poklidný ruch velkoměsta Nového Zélandu
Po opuštění ostrovů nás čekala návštěva Nového Zélandu, přesněji města Auckland. Přijeli jsme v podvečer, moc jsme toho už nestihli, jen se ubytovat v hotelu Hilton Auckland. Hotel má krásný výhled, nachází se přímo u přístavu, jsou vidět okolní ostrovy.
Druhý den po snídani jsme podnikli prohlídku města v doprovodu našeho obchodního partnera. Kromě pamětihodností města jsme navštívili několik hotelů. Vyrazili jsme se podívat na 800 let vyhaslý vulkán, nebylo třeba se strachovat, vulkán měl podobu spíše zelené hory s výhledem jako na dlani. Čekal nás oběd v boutique hotelu Mollies, malé, útulné… to místo mělo duši. Pouze šest pokojů, ale navržených a dekorovaných s velkou pečlivostí. Před nočním odletem, bylo nutné ještě navštívit místní dominantu města – Sky Tower. Součástí této věže je i hotel. Bylo úchvatné být v nejvyšším patře, kde je umístěna á la carte restaurace. Unikátní je, že se během stolování otáčí kolem své osy. Můžete si tedy během lahodné večeře užít jedinečný pohled na zářící město. Nový Zéland má ještě dost co objevovat, ale to zase příště.

Před návratem do Evropy, nutno navštívit HONG KONG
Naše poslední zastávka byla ve velké Číně. Po přistání v Hong Kongu nastal velký mumraj. Číňané jsou velmi pozorní, nestalo se, abychom čekali v nějaké frontě déle než dvě minuty. Úžasný servis, je jich všude tolik, že jen při transferu si nás od předání voucheru k nástupu do autobusu převzalo více jak šest lidí.
Ubytovali jsme se v Hyatt Regency Hotelu v Kowloon části tohoto města. Hotel byl přímo v centru, takže jsme vyrazili po okolí. Všude je spousta možností nákupu elektroniky, značkového oblečení a jídla. Odpoledne jsme navštívili pár hotelů, jak na Kowloon části, tak na ostrově Hong Kong. Na ostrov se dnes dostanete tunelem, který byl vystaven v roce 1972, předtím bylo jediné spojení lodí. Po návštěvách několika výškových budov jsem začala získávat pocit, že se město hýbe. Není tedy dobré vyjíždět do jejich nejvyšších pater moc často.

Zajeli jsme se také podívat do hor na ostrově s překrásným výhledem na pevninu. Je neskutečné, kolik mrakodrapů je na jednom malém prostoru. Obdivovali jsme také místí pláže, rybářskou vesnici nebo továrnu na šperky. Po krátkém občerstvení jsme si prošli filmovou ulicí podél pobřeží. Dost se podobá té hollywoodské, jen jsou zde místní umělci. Večer nám zakončila laser show, která se tu uskutečňuje každý den. V ranních hodinách nás čekal dlouhý let do Evropy.

Bylo to dlouhé i náročné, nicméně to byla velmi zábavná, poučná i odpočinková cesta. Poznali jsme spoustu míst, kultur i lidí, dozvěděli se řadu zajímavostí, a to je důvod proč cestovat. Každému, kdo má zájem, velmi rádi pomůžeme podobnou cestu zažít.
Tato cesta byla realizována díky bývalému zaměstnavateli (Travel Business Centre), kterému děkujeme.

Globe Around s.r.o.
Kaprova 42/14
110 00 Praha 1
Do not wait. Make your dreams come true.